Bloggtorka = finito ?

Ännu en gång har det gått månader sedan jag skrev mitt senaste inlägg här på bloggen! Jag som annars älskar att skriva har verkligen haft en lååååång periods bloggtorka. Och det beror faktiskt på en och annan anledning. Det har varit ett händelserikt 2013 för mig, min sambo och alla våra nära. Och då jag ögnar igenom mitt senaste blogginlägg, kan jag med stor glädje berätta en hel del roligt och underbart som hänt oss!
 
Så jag tänkte dela med mig av att vi blev stolta och glada ägare till vår alldeles egna bostadsrätt, en 4:a på 100 kvm centralt, men ändå lite avsides från stan här i Helsingborg. Vi har firat en mysig jul tillsammans med nära och kära. Den 27:de december bar flytten av till nya lyan och där firade jag och Kevin sedan nyårsafton, bara han och jag och vår lilla chihuahua Baloo. Vi bara njöt av varandras sällskap och fick pusta ut för oss själva mitt i storhelgen och allt vad det inneburit. För att inte tala om att jag är gravid, så var lugnet verkligen välkommet.
 
Utöver det så har det varit pyssel och fix i lägenheten, allt kom upp och på plats mycket snabbt. Jag har ju all tid i världen då jag går hemma och i väntans tider på vår lille son. En hel del shopping har det också blivit, och då mestadels till vårt lilla underverk som vi så spänt väntar och längtar efter nu!
 
Kan också säga att jag fick en underbar överraskning av familj och vänner för cirka två veckor sedan. En alldeles egen Baby shower! Blev både chockad och otroligt lycklig av hela överraskningen, allt fint mina föräldrar och familj ordnat med mat, lyckats samla alla mina närmsta tjejkompisar och alla fina presenter vi fick! Att dem bara lyckats hålla denna överraskning hemlig för mig två veckor innan den skedde, är otroligt bra jobbat, då jag är en person med tusen frågor och gärna ska ha 100% koll på läget, haha. Vilket mission alltså! Trots en del frågetecken från min sida och en massa konstiga svar från mina kära, så klarade dem detta galant.
 
Det enda tråkiga som skett under denna lyckliga perioden, är att vi fick ta förväl av vår älskade hund Trollet i slutet av oktober förra året. Mycket tårar kring detta. Hon var en vän för livet, den snällaste hund jag någonsin mött. Men det var hennes tid, hon blev mycket gammal och sjuk. Men vi fick 14, nästan 15 år med vår älskade pärla. Nu vilar hon gott och utan ont <3
 
Jag känner för stunden att suget efter att skriva igen smått börjar återkomma. Jag kan inget lova, men vi tar en dag i taget! Det är fortfarande mycket annat som tar mestadels av min tid. Då det bara är 11 dagar kvar till bf, så kan dagarna för mig variera stort. Kroppen vill vila upp sig och börjar nu förbereda sig för den lilles ankomst.
 
Några blogginlägg med framförallt bildbomber väntar under resten av dagen. För som man ibland säger kan en bild tala mer om en händelse eller känsla än vad ord kan.
 
PUSSHAAAAJ
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0